Приветствую Вас, Гость

Психолого-педагогічний супровід дітей які мають порушення психофізичного розвитку

                               

Скорохват Ірина Володимирівна,

практичний психолог II категорії КЗ ЛСЗШ I-III ст. №45 м. Луганська

 

На сучасному етапі розвитку освіти гостро стоїть питання про можливості навчання дітей з порушенням інтелекту, в умовах загальноосвітньої школи.

На даний момент є досвід інтегрованого навчання дітей з порушенням інтелекту в Луганській середній загальноосвітній школі I-III ступеня № 45.

З 2003-2004 навчального року дана школа набула статусу експериментального навчального закладу регіонального рівня. На її базі проводиться експериментальна робота.

Мета даної роботи: «Адаптація та соціалізація дітей з вадами психічного розвитку в масову школу на підставі інтегрованого підходу».

У загальноосвітній школі № 45 передбачаються такі форми інтеграції дітей з обмеженими можливостями:

Часткова інтеграція - при цій формі інтеграції учні навчаються в умовах окремого класу, але об'єднані в єдиний освітній простір з учнями масової школи. Вони залучаються у всі загальношкільні виховні і навчальні заходи на рівних правах з учнями загальноосвітніх класів. Також ця форма використовується для дітей, що знаходяться на індивідуальному навчанні, які можуть відвідувати окремі уроки в класі спільно з основним складом учнів.

Тимчасова інтеграція - ця форма інтеграції використовується для дітей, що знаходяться на індивідуальному навчанні, при якій учні з обмеженими можливостями мають можливість соціального спілкування зі здоровими однолітками (участь у позакласних виховних заходах, в загальношкільної діяльності).

Навчальний процес у школі здійснюється в різних організаційних формах: загальноосвітні класи, загальноосвітні класи з інтегрованою формою навчання, класи допоміжної школи, надомне навчання.

Варіативність надання освітніх програм різного рівня складності дозволяє навчати в стінах школи дітей з різними можливостями, станом здоров'я та адаптивними здібностями.

Якість навчально-виховного процесу в значній мірі визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості.

Які б не були фізичні чи психічні обмеження, паралельно з ними у дитини завжди є резерви розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість його життя.

В допоміжній школі діти навчаються з 5-го класу по 10 клас. В дану школу вони переходять в основному з навчального реабілітаційного центру № 135, де вони навчалися починаючи з підготовчого класу по 4-й клас.

Бувають випадки, коли в масовій школі виявляють дітей які мають труднощі в засвоєнні шкільної програми, і це в свою чергу, може послужити підставою направлення дитини на консультацію в міську ПМПК з метою вирішення питання подальшого навчання.

Рішення про те, за якою програмою повинна навчатися дитина (програма масової або допоміжної школи) виноситься після уточнення діагнозу.